Zpracování lze provádět pouze na základě určených právních důvodů a nesmí být prováděno v rozporu s právními předpisy či smlouvami. Zejména lze za porušení této zásady považovat zpracovávání údajů i přes absenci právního důvodu, zpracovávání v rozporu s ujednanou smluvní doložkou apod.
Dle těchto zásad mají být správce a zpracovatel údajů vzhledem ke zpracování otevření a korektně plnit vůči subjektu údajů informační povinnost; k tomu informační tabulka viz výše.
Dle této zásady mají být údaje zpracovávány pouze za konkrétními účely, nemá docházet ke zpracovávání za účely jinými, než pro které byly shromážděny. Účel musí být sdělen jasně a srozumitelně, stejně tak je potřeba, aby byl legitimní.
Tato zásada se doplňuje s výše zmíněnou zásadou, nemá dle ní docházet ke shromažďování a dalšímu zpracovávání nad míru nezbytně nutnou pro dosažení konkrétního účelu. Údaje, které správce k dosažení požadovaného účelu nepotřebuje (nebo pokud bylo účelu dosaženo), mají být vymazány či anonymizovány.
Osobní údaje mají být zpracovávány v přesné (a dle potřeby aktualizované) podobě. Přesnost však nemusí nutně znamenat pravdivost (pokud subjekt poskytne správci nepravdivé údaje, ten za to nemůže nést odpovědnost), má se vztahovat k účelu zpracování údajů (ne pro každý účel je nutná přesnost absolutní).
Tato zásada znamená povinnost uchovávat osobní údaje jen po dobu nezbytně nutnou k naplnění účelu zpracování. Je tak potřeba dodržovat předepsané archivační lhůty veškeré dokumentace.
Tato zásada správci ukládá přijetí opatření zajišťující důvěrnost a integritu zpracovávaných osobních údajů a to jak fyzickou, tak kybernetickou bezpečnost.
Zpracoval: AK Pondikasová, IČ: 71329421, osvědčení ČAK: č. 10348, www.akpondikasova.eu
10.4.2023 | Vláda České republiky hledá strategie, jak čelit vysokým deficitům posledních státních rozpočtů. Zvažuje několik úsporných opatření, včetně rušení pracovního volna v den některých státních svátků, aby se rozpočet vrátil do černých čísel.
5.3.2023 | Price increase, high energy prices and high inflation rates have had and continue to have an impact on the consumer behaviour of Czech households. The current economic situation will negatively affect the consumer sentiment of many households in the coming months. This results from a representative sociological survey conducted by FOCUS, Marketing & Social Research at the end of 2022 on a sample of 1,129 respondents.
23.2.2023 | Důvěra středoškoláků v média celkově klesá, jsou přesvědčeni o manipulativnosti sociálních sítí a více vnímají ohrožení demokracie nepravdivými zprávami. Vyplývá to z dotazníkové šetření, realizovaného agenturou FOCUS pro organizaci Člověk v tísni. Šetření mapovalo v roce 2022 znalosti a dovednosti žáků týkající se médií, používání počítačů a chytrých telefonů, návyky v chování na internetu a postoje žáků a studentů k médiím. Výzkumu se zúčastnilo 1600 respondentů.
21.2.2023 | Zdražování, vysoké ceny energií a vysoká míra inflace se promítly a dále promítají do spotřebitelského chování českých domácností. Současná ekonomická situace negativně ovlivní spotřebitelské nálady řady domácností i v horizontu nadcházejících měsíců. Vyplývá to z reprezentativního sociologického výzkumu, který FOCUS, Marketing & Social Research realizoval na konci roku 2022 na vzorku 1129 respondentů.