cz sk en

Zásady zpracování osobních údajů, kterými se řídíme

 

Zásada zákonnosti

Zpracování lze provádět pouze na základě určených právních důvodů a nesmí být prováděno v rozporu s právními předpisy či smlouvami. Zejména lze za porušení této zásady považovat zpracovávání údajů i přes absenci právního důvodu, zpracovávání v rozporu s ujednanou smluvní doložkou apod.

 

Zásady korektnosti a transparentnosti

Dle těchto zásad mají být správce a zpracovatel údajů vzhledem ke zpracování otevření a korektně plnit vůči subjektu údajů informační povinnost; k tomu informační tabulka viz výše.

 

Zásada účelového omezení

Dle této zásady mají být údaje zpracovávány pouze za konkrétními účely, nemá docházet ke zpracovávání za účely jinými, než pro které byly shromážděny. Účel musí být sdělen jasně a srozumitelně, stejně tak je potřeba, aby byl legitimní.

 

Zásada minimalizace údajů

Tato zásada se doplňuje s výše zmíněnou zásadou, nemá dle ní docházet ke shromažďování a dalšímu zpracovávání nad míru nezbytně nutnou pro dosažení konkrétního účelu. Údaje, které správce k dosažení požadovaného účelu nepotřebuje (nebo pokud bylo účelu dosaženo), mají být vymazány či anonymizovány.

 

Zásada přesnosti

Osobní údaje mají být zpracovávány v přesné (a dle potřeby aktualizované) podobě. Přesnost však nemusí nutně znamenat pravdivost (pokud subjekt poskytne správci nepravdivé údaje, ten za to nemůže nést odpovědnost), má se vztahovat k účelu zpracování údajů (ne pro každý účel je nutná přesnost absolutní).

 

Zásada omezení uložení

Tato zásada znamená povinnost uchovávat osobní údaje jen po dobu nezbytně nutnou k naplnění účelu zpracování. Je tak potřeba dodržovat předepsané archivační lhůty veškeré dokumentace.

 

Zásada integrity a důvěrnosti

Tato zásada správci ukládá přijetí opatření zajišťující důvěrnost a integritu zpracovávaných osobních údajů a to jak fyzickou, tak kybernetickou bezpečnost.

 

 Zpracoval: AK Pondikasová, IČ: 71329421, osvědčení ČAK: č. 10348, www.akpondikasova.eu      

Aktuálně
Andrej Babiš, coby prezident, bude rozdělovat společnost, myslí si dvě třetiny české veřejnosti.

4.12.2022 | Vyplývá to z výzkumu veřejného mínění, které agentura FOCUS realizovala ve dnech 27. 8. – 16. 9. 2022. Cílem tohoto výzkumu bylo zmapovat, jak veřejnost v ČR vnímá prezidentské kandidáty s největší šancí na zvolení. Výzkum byl realizován formou přímých standardizovaných rozhovorů vyškolených tazatelů s respondenty. Celkem bylo dotázáno 1046 respondentů. Výběrový soubor je reprezentativní na populaci ČR starší 18 let.

celý článek

Index veřejné služby radničních periodik, pilotní analýza

9.9.2022 | Radniční periodika se po listopadu 1989 výrazně proměnila, obsahově i technologicky. Stala se ale také předmětem sporů o to, jakou společenskou roli by měla na úrovni obce hrát, a především, jaké by měly mít redakce obecních periodik povinnosti a práva. V ČR neexistuje systematický monitoring editoriální kvality radničních periodik, respektive obecně respektovaná metodika jejich evaluace. Analýza realizovaná agenturou FOCUS takovou metodiku navrhuje v podobě vícesložkového Indexu veřejné služby radničních periodik (IVSRP).

celý článek

Hledáme tazatele pro dlouhodobou spolupráci

22.8.2022 | Máme pro vás možnost zajímavého přivýdělku v rámci dlouhodobé spolupráce na DPP či ŽL.

celý článek

Česká veřejnost nesouhlasí s ruskou invazí na Ukrajinu

3.5.2022 | Česká veřejnost ve velké většině (81 %) nesouhlasí s ruskou invazí na Ukrajinu. Tento krok naopak podporuje desetina české populace, 8 % neumělo nebo nechtělo na tuto otázku odpovědět.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio