cz sk en

Hobymarkety optikou českého spotřebitele

28.5.2016 | Hobbymarkety se v České republice dlouhodobě těší velké oblibě. Alespoň někdy zde nakupuje 85 % všech dotázaných starších 18 let.

Z konkrétních obchodů dotázaní znají (bez nápovědy) OBI, který uvedly tři čtvrtiny dotázaných. Na druhém místě uvedli Baumax (48 %) a vzápětí Hornbach (46 %). S menším odstupem následují Bauhaus (32 %) a Mountfield (31 %). Ostatní prodejce už uvádí výrazně méně dotázaných.

Podle názvu zná 96 % dotázaných OBI, 95 % zná Mountfield, o něco méně znají dotázaní Baumax a Hornbach (91 %), ještě méně je známý Bauhaus (80 %), Globus Baumarkt zná již jen více než polovina dotázaných. Prodejny Uni Hobby zná méně než třetina a Merkury Market pouze 12 % dotázaných.

Návštěva hobbymarketových prodejen je vysoká. Více než polovina respondentů zde nakupuje vícekrát do roka. Jednou za měsíc sem chodí nakupovat desetina všech dotázaných.

Z nabízeného sortimentu zde největší objem zákazníků přichází nakupovat barvy a malířské potřeby, květiny, rostliny, hnojiva, substráty, zeminy, jiné potřeby pro pěstování rostlin, svítidla, nářadí a nástroje. Avšak pravidelní zákazníci nakupují nejčastěji zahradnický sortiment (květiny, rostliny, hnojiva, substráty a další potřeby pro pěstování rostlina  údržbu zahrady).

Nejvíce preferovanou DIY prodejnou jsou prodejny řetězce OBI (35 % dotázaných ji navštěvuje nejčastěji). Jako druhou Hornbach (14 %), Baumax (13 %), výrazně méně pak Bauhaus (7 %) a Mountfield (6 %).

Aktuálně
Postoje české veřejnosti k zákazu pálení trávy, listí, větví a jiného biologického odpadu

4.4.2025 | Agentura FOCUS provedla ve dnech 26 – 31. 3. 2025 výzkum veřejného mínění na dospělé populaci České republiky. Reprezentativní výběrový vzorek tvořilo 1028 respondentů ve věku 18 a více let, kteří byli vybráni metodou kvótního výběru na základě pohlaví, věku, vzdělání, kraje bydliště a velikosti obce. Jedním ze zkoumaných témat byly postoje k zákazu pálení trávy, listí, větví a jiného biologického odpadu.

celý článek

Hospodaření domácností 2024

14.3.2024 | Zdražování, vysoké ceny energií a vysoká míra inflace se promítly a dále promítají do spotřebitelského chování českých domácností. Meziročně se zhoršila aktuální situace domácností a výhled do budoucna stále není příznivý, je ovšem optimističtější než před rokem. Dílčí poklesy v plánovaném šetření či změně nákupního chování lze připisovat již realizovaným změnám v předchozím roce.

celý článek

Letošní Vánoce budou skromnější než loni, soudí necelá polovina české populace

18.12.2023 | Mají-li Češi a Češky srovnat své letošní Vánoce s loňskými, pak necelá polovina uvádí, že budou skromnější než loni (48 %), stejný podíl dotázaných uvádí, že jejich Vánoce budou stejně bohaté jako loni (48 %), jen 4 % domácností deklaruje, že jejich letošní Vánoce budou bohatší než loni. Stejně bohaté Vánoce jako loni častěji než celek deklarují lidé s vyšším profesním statusem, vysokoškoláci a lidé z domácností s vyššími příjmy. Naopak skromnější Vánoce než loni častěji uvádí lidé s nižším vzděláním, z domácností s nižšími příjmy a starobní důchodci.

celý článek

Více než dvě třetiny Čechů odmítají rušení státních svátků kvůli úspoře, ukázal průzkum

10.4.2023 | Vláda České republiky hledá strategie, jak čelit vysokým deficitům posledních státních rozpočtů. Zvažuje několik úsporných opatření, včetně rušení pracovního volna v den některých státních svátků, aby se rozpočet vrátil do černých čísel.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio