OMNIBUS
Omnibus je název pro výzkumné dotazování, při kterém si do dotazníku vloží otázky více zadavatelů, kteří se podělí o fixní náklady. Výzkum proto není tak drahý, jako kdybychom jej realizovali pouze pro vás. Platíte pouze za své otázky. Jako jedna z mála agentur realizujeme omnibusový výzkum výhradně prostřednictví osobního dotazování, tedy face-to-face.
Cílovou skupinou je primárně česká (eventuálně slovenská) dospělá populace, na kterou je průzkum reprezentativní. Je však možné určitou část populace navýšit – pokud chcete dotazovat živnostníky či mládež od 15 do 18 let, počty respondentů z těchto skupin pro vás navýšíme.
Aktuální nabídku omnibusových šetření CAPI, CATI a CASI zde.
ONLINE DOTAZOVÁNÍ
Alternativou klasických dotazovacích metod se v současné době stává online dotazování na panelu respondentů. V současné době spolupracujeme s největším poskytovatelem online panelu v České republice, který čítá přes 70 000 respondentů z nejrůznějších sociodemografických skupin.
Předností je vysoká rychlost a nízká cena. Z respondentů panelu je také možno vybrat specifickou cílovou skupinu a oslovit výzkumem jen ji – například aktivní řidiče, kteří se starají o údržbu vozu, konzumenty sycených nealkoholických nápojů, studenty středních škol apod. Naopak hůře dostupní jsou respondenti v důchodovém věku a s nižším socioekonomickým statusem, což souvisí s internetovou penetrací.
Produktový léták CAPI omnibus
23.2.2023 | Důvěra středoškoláků v média celkově klesá, jsou přesvědčeni o manipulativnosti sociálních sítí a více vnímají ohrožení demokracie nepravdivými zprávami. Vyplývá to z dotazníkové šetření, realizovaného agenturou FOCUS pro organizaci Člověk v tísni. Šetření mapovalo v roce 2022 znalosti a dovednosti žáků týkající se médií, používání počítačů a chytrých telefonů, návyky v chování na internetu a postoje žáků a studentů k médiím. Výzkumu se zúčastnilo 1600 respondentů.
21.2.2023 | Zdražování, vysoké ceny energií a vysoká míra inflace se promítly a dále promítají do spotřebitelského chování českých domácností. Současná ekonomická situace negativně ovlivní spotřebitelské nálady řady domácností i v horizontu nadcházejících měsíců. Vyplývá to z reprezentativního sociologického výzkumu, který FOCUS, Marketing & Social Research realizoval na konci roku 2022 na vzorku 1129 respondentů.
6.1.2023 | Nejvíce ztrácí Petr Pavel, naopak nejméně se proměnilo vnímání Andreje Babiše. Vyplývá to z výzkumů veřejného mínění, které agentura FOCUS realizovala v září a v prosinci 2022. Cílem výzkumů bylo zmapovat, jak veřejnost v ČR vnímá prezidentské kandidáty s největší šancí na zvolení. Oba výzkumy byly realizovány formou přímých standardizovaných rozhovorů vyškolených tazatelů s respondenty. Každého z nich se zúčastnilo více než 1000 respondentů. Výběrové soubory byly reprezentativní na populaci ČR starší 18 let.
4.12.2022 | Vyplývá to z výzkumu veřejného mínění, které agentura FOCUS realizovala ve dnech 27. 8. – 16. 9. 2022. Cílem tohoto výzkumu bylo zmapovat, jak veřejnost v ČR vnímá prezidentské kandidáty s největší šancí na zvolení. Výzkum byl realizován formou přímých standardizovaných rozhovorů vyškolených tazatelů s respondenty. Celkem bylo dotázáno 1046 respondentů. Výběrový soubor je reprezentativní na populaci ČR starší 18 let.