cz sk en

Segmentační studie

Celkové porozumění trhu a jeho potřebám je jedním z důležitých předpokladů úspěšného fungování marketingu. Vhodným nástrojem, který poskytuje velmi detailní vhled do této oblasti, je komplexní výzkum spotřebitelského a nákupního chování. Součástí těchto typů studií je také obvykle analýza životního stylu, mediálního chování a psychografie cílové skupiny. Výsledkem je typologie, segmentace, která je založena na výše uvedených oblastech.

Segmentace vychází z předpokladu, že trh se skládá z různých spotřebitelů, kteří mají odlišné spotřební zvyklosti, potřeby, přání, jiný hodnotový systém, preference atd. V současné době není možné se zaměřit na všechny zákazníky a ke všem zákazníkům přistupovat stejným způsobem. Segmentovat trh znamená vytvořit homogenní skupiny spotřebitelů (zákazníků), kdy jednotlivé segmenty se od sebe dostatečně odlišují. Vůči nim pak uplatňovat odlišnou marketingovou strategii, tj. vytvořit pro ně adekvátní portfolio produktů / služeb (targeting) a nabídnout je adekvátním způsobem (komunikace, positioning).

Vlastní segmentační studii (což je kvantitativní výzkum) většinou předchází kvalitativní analýza potřeb, nákupního a spotřebního chování cílové skupiny. Kvalitativní analýza se obvykle realizuje pomocí focus group nebo in-depth interview.

Aktuálně
Do svého týmu hledáme nového kolegu, kolegyni na pozici výzkumný analytik, analytička

8.7.2019 |

celý článek

Vnímání technologií firmy HUAWEI coby bezpečnostní riziko

12.3.2019 | Agentura FOCUS provedla ve dnech 15. 2. – 25. 2. 2019 omnibusový výzkum veřejného mínění na dospělé populaci České republiky. Reprezentativní výběrový vzorek tvořilo 1018 respondentek a respondentů ve věku 18 a více let, kteří byli vybráni metodou kvótního výběru na základě pohlaví, věku, vzdělání, kraje bydliště a velikosti obce. Jedním ze zkoumaných témat byla problematika bezpečnostních hrozeb, které by mohly způsobit technologie čínské firmy Huawei.

celý článek

Hledáme tazatele pro dlouhodobou spolupráci

7.3.2019 | U tazatelů očekáváme spolehlivost, poctivost a flexibilitu. Odměna dle délky a obtížnosti dotazníku 100 Kč - 500 Kč za jeden dotazník.

celý článek

NABÍDKA BRIGÁDY

4.3.2019 | Pro posílení týmu našeho CATI studia v Brně hledáme operátory pro telefonické dotazování. Naše CATI studio se zabývá výhradně realizací výzkumů trhu nebo veřejného mínění. Nenabízíme a neprodáváme respondentům žádné zboží nebo služby.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio