cz sk en

Segmentační studie

Celkové porozumění trhu a jeho potřebám je jedním z důležitých předpokladů úspěšného fungování marketingu. Vhodným nástrojem, který poskytuje velmi detailní vhled do této oblasti, je komplexní výzkum spotřebitelského a nákupního chování. Součástí těchto typů studií je také obvykle analýza životního stylu, mediálního chování a psychografie cílové skupiny. Výsledkem je typologie, segmentace, která je založena na výše uvedených oblastech.

Segmentace vychází z předpokladu, že trh se skládá z různých spotřebitelů, kteří mají odlišné spotřební zvyklosti, potřeby, přání, jiný hodnotový systém, preference atd. V současné době není možné se zaměřit na všechny zákazníky a ke všem zákazníkům přistupovat stejným způsobem. Segmentovat trh znamená vytvořit homogenní skupiny spotřebitelů (zákazníků), kdy jednotlivé segmenty se od sebe dostatečně odlišují. Vůči nim pak uplatňovat odlišnou marketingovou strategii, tj. vytvořit pro ně adekvátní portfolio produktů / služeb (targeting) a nabídnout je adekvátním způsobem (komunikace, positioning).

Vlastní segmentační studii (což je kvantitativní výzkum) většinou předchází kvalitativní analýza potřeb, nákupního a spotřebního chování cílové skupiny. Kvalitativní analýza se obvykle realizuje pomocí focus group nebo in-depth interview.

Aktuálně
Česká veřejnost nesouhlasí s ruskou invazí na Ukrajinu

3.5.2022 | Česká veřejnost ve velké většině (81 %) nesouhlasí s ruskou invazí na Ukrajinu. Tento krok naopak podporuje desetina české populace, 8 % neumělo nebo nechtělo na tuto otázku odpovědět.

celý článek

Koordinátor/ka tazatelské sítě a náboru tazatelů

21.4.2022 | Hledáme aktivního člověka, kterého baví každodenní komunikace a jednání s různými typy lidí. Člověka, který je empatický, samostatný a zodpovědný. Člověka, který umí dotáhnout práci včas do cíle a dokáže hledat způsoby, jak toho úspěšně dosáhnout. Měl/a byste mít systematické myšlení a schopnost pracovat nejen s lidmi, ale i s tabulkami a evidencí.

celý článek

Hledáme tazatele pro dlouhodobou spolupráci

6.12.2021 | U tazatelů očekáváme spolehlivost, poctivost a flexibilitu. Odměna dle délky a obtížnosti dotazníku 120 Kč - 500 Kč za jeden dotazník.

celý článek

Největší problém distanční výuky v ČR je zapojení všech studentů, uvádějí vyučující

9.3.2021 | Vyplývá to z výzkumu mezi více než 700 vyučujícími působícími na 2. stupni základních škol a na středních školách v ČR. Dotazníkové šetření mapuje postoje vyučujících k distanční výuce, ale i míru jejich důvěry v informace o koronavirové epidemii nebo vnímání podpory od veřejných institucí. Výzkum vznikl pod hlavičkou vzdělávacího programu JSNS pro Evropskou lidovou stranu (ELS) pod záštitou europoslance Luďka Niedermayera. Výzkum realizovala agentura Focus a zúčastnilo se jej 720 respondentů z celkem 203 škol.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio