cz sk en

Segmentační studie

Celkové porozumění trhu a jeho potřebám je jedním z důležitých předpokladů úspěšného fungování marketingu. Vhodným nástrojem, který poskytuje velmi detailní vhled do této oblasti, je komplexní výzkum spotřebitelského a nákupního chování. Součástí těchto typů studií je také obvykle analýza životního stylu, mediálního chování a psychografie cílové skupiny. Výsledkem je typologie, segmentace, která je založena na výše uvedených oblastech.

Segmentace vychází z předpokladu, že trh se skládá z různých spotřebitelů, kteří mají odlišné spotřební zvyklosti, potřeby, přání, jiný hodnotový systém, preference atd. V současné době není možné se zaměřit na všechny zákazníky a ke všem zákazníkům přistupovat stejným způsobem. Segmentovat trh znamená vytvořit homogenní skupiny spotřebitelů (zákazníků), kdy jednotlivé segmenty se od sebe dostatečně odlišují. Vůči nim pak uplatňovat odlišnou marketingovou strategii, tj. vytvořit pro ně adekvátní portfolio produktů / služeb (targeting) a nabídnout je adekvátním způsobem (komunikace, positioning).

Vlastní segmentační studii (což je kvantitativní výzkum) většinou předchází kvalitativní analýza potřeb, nákupního a spotřebního chování cílové skupiny. Kvalitativní analýza se obvykle realizuje pomocí focus group nebo in-depth interview.

Aktuálně
Podíl domácích mazlíčků v českých domácnostech mírně roste

12.2.2019 | Nadpoloviční většina české dospělé populace žije v domácnosti s nějakým domácím zvířetem (mazlíčkem). Agentura Focus prováděla kratší výzkum týkající se domácích zvířat již v roce 2010, některé výsledky proto můžeme srovnat. Podíl obyvatel, kteří ve své domácnosti nějaké zvíře mají, v průběhu sedmi let mírně vzrostl – v roce 2010 se jednalo o 51 %, v roce 2017 pak o 58 %.

celý článek

Koordinátor/ka projektů a sběru dat

3.12.2018 | Do našeho týmu hledáme aktivního člověka, kterého baví každodenní komunikace a jednání s různými typy lidí. Člověka, který je empatický, samostatný a zodpovědný. Člověka, který dotahuje práci do konce a hledá způsoby, jak dosáhnout cíle. Také hledáme člověka, který má systematické myšlení a je schopen pracovat nejen s lidmi, ale i s tabulkami a evidencemi.

celý článek

NABÍDKA BRIGÁDY

11.9.2018 | Pro posílení týmu našeho CATI studia v Brně hledáme operátory pro telefonické dotazování. Naše CATI studio se zabývá výhradně realizací výzkumů trhu nebo veřejného mínění. Nenabízíme a neprodáváme respondentům žádné zboží nebo služby.

celý článek

PO CELÉ ČR NABÍZÍME BRIGÁDU – STAŇTE SE I VY SOUČÁSTÍ CELOSVĚTOVÉ SÍTĚ TAZATELŮ

5.6.2018 | Zapojte se do oblíbeného projektu World Poll, na kterém spolupracujeme s celosvětově uznávanou výzkumnou společností Gallup. Průzkum je zaměřen na hodnocení různých oblastí našich každodenních životů a realizuje se ve více než 150 zemích světa, což umožňuje porovnání postojů a názorů většiny světové populace. Kromě Worldpollu můžete u nás pracovat i na jiných zajímavých projektech, protože hledáme tazatele na dlouhodobou spolupráci.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio