cz sk en

Segmentační studie

Celkové porozumění trhu a jeho potřebám je jedním z důležitých předpokladů úspěšného fungování marketingu. Vhodným nástrojem, který poskytuje velmi detailní vhled do této oblasti, je komplexní výzkum spotřebitelského a nákupního chování. Součástí těchto typů studií je také obvykle analýza životního stylu, mediálního chování a psychografie cílové skupiny. Výsledkem je typologie, segmentace, která je založena na výše uvedených oblastech.

Segmentace vychází z předpokladu, že trh se skládá z různých spotřebitelů, kteří mají odlišné spotřební zvyklosti, potřeby, přání, jiný hodnotový systém, preference atd. V současné době není možné se zaměřit na všechny zákazníky a ke všem zákazníkům přistupovat stejným způsobem. Segmentovat trh znamená vytvořit homogenní skupiny spotřebitelů (zákazníků), kdy jednotlivé segmenty se od sebe dostatečně odlišují. Vůči nim pak uplatňovat odlišnou marketingovou strategii, tj. vytvořit pro ně adekvátní portfolio produktů / služeb (targeting) a nabídnout je adekvátním způsobem (komunikace, positioning).

Vlastní segmentační studii (což je kvantitativní výzkum) většinou předchází kvalitativní analýza potřeb, nákupního a spotřebního chování cílové skupiny. Kvalitativní analýza se obvykle realizuje pomocí focus group nebo in-depth interview.

Aktuálně
Hospodaření českých domácností v roce 2024

14.3.2024 | Zdražování, vysoké ceny energií a vysoká míra inflace se promítly a dále promítají do spotřebitelského chování českých domácností. Meziročně se zhoršila aktuální situace domácností a výhled do budoucna stále není příznivý, je ovšem optimističtější než před rokem. Dílčí poklesy v plánovaném šetření či změně nákupního chování lze připisovat již realizovaným změnám v předchozím roce.

celý článek

Hospodaření domácností 2024

14.3.2024 | Zdražování, vysoké ceny energií a vysoká míra inflace se promítly a dále promítají do spotřebitelského chování českých domácností. Meziročně se zhoršila aktuální situace domácností a výhled do budoucna stále není příznivý, je ovšem optimističtější než před rokem. Dílčí poklesy v plánovaném šetření či změně nákupního chování lze připisovat již realizovaným změnám v předchozím roce.

celý článek

Letošní Vánoce budou skromnější než loni, soudí necelá polovina české populace

18.12.2023 | Mají-li Češi a Češky srovnat své letošní Vánoce s loňskými, pak necelá polovina uvádí, že budou skromnější než loni (48 %), stejný podíl dotázaných uvádí, že jejich Vánoce budou stejně bohaté jako loni (48 %), jen 4 % domácností deklaruje, že jejich letošní Vánoce budou bohatší než loni. Stejně bohaté Vánoce jako loni častěji než celek deklarují lidé s vyšším profesním statusem, vysokoškoláci a lidé z domácností s vyššími příjmy. Naopak skromnější Vánoce než loni častěji uvádí lidé s nižším vzděláním, z domácností s nižšími příjmy a starobní důchodci.

celý článek

Více než dvě třetiny Čechů odmítají rušení státních svátků kvůli úspoře, ukázal průzkum

10.4.2023 | Vláda České republiky hledá strategie, jak čelit vysokým deficitům posledních státních rozpočtů. Zvažuje několik úsporných opatření, včetně rušení pracovního volna v den některých státních svátků, aby se rozpočet vrátil do černých čísel.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio