cz sk en

Mystery Shopping

Mystery shopping spadá do kategorie zúčastněného pozorování. Mystery shopping je kvantitativní metoda výzkumu trhu, která měří kvalitu maloobchodních služeb, nebo když se získávají informace o produktech a službách vlastní, či konkurenční firmy. Mystery shopper je výzkumník, fiktivní nakupující, který vystupuje jako běžný zákazník. Jeho úkolem je nákup výrobku, kladení otázek, nastolení problému či stížnosti nebo hraní určité role.

Tato technika sběru dat eliminuje únik informací, na rozdíl od jiných výzkumných technik (např. dotazování, experiment). Záznamy se zpětnou vazbou vyplňuje výzkumník do dotazníku, nebo může za určitých podmínek pořizovat audio a video nahrávky. Mystery shopping může být použit v každém odvětví. Nejčastěji se posuzují prodejny, kina, hotely, restaurace, zdravotnická zařízení apod. V oblasti hotelových služeb se používá i výraz Mystery Guest, například při ověřování klasifikace hotelu ("hvězdičky") některou z hotelových asociací.

Mystery shopping lze také realizovat formou

  • emailu (mystery mailing)
  • telefonu (mystery calling)

V případě mystery výzkumu ve veřejné sféře, kdy zákazník / klient nic nenakupuje, používáme termín Mystery Client Audit.

V případě výzkumu v podniku, tzn. výzkum v organizaci, kdy je cílem odhalit reálné fungování podniku či zaměstnanecké politiky, je používán termín Mystery Working.

Aktuálně
Česká veřejnost nesouhlasí s ruskou invazí na Ukrajinu

3.5.2022 | Česká veřejnost ve velké většině (81 %) nesouhlasí s ruskou invazí na Ukrajinu. Tento krok naopak podporuje desetina české populace, 8 % neumělo nebo nechtělo na tuto otázku odpovědět.

celý článek

Koordinátor/ka tazatelské sítě a náboru tazatelů

21.4.2022 | Hledáme aktivního člověka, kterého baví každodenní komunikace a jednání s různými typy lidí. Člověka, který je empatický, samostatný a zodpovědný. Člověka, který umí dotáhnout práci včas do cíle a dokáže hledat způsoby, jak toho úspěšně dosáhnout. Měl/a byste mít systematické myšlení a schopnost pracovat nejen s lidmi, ale i s tabulkami a evidencí.

celý článek

Hledáme tazatele pro dlouhodobou spolupráci

6.12.2021 | U tazatelů očekáváme spolehlivost, poctivost a flexibilitu. Odměna dle délky a obtížnosti dotazníku 120 Kč - 500 Kč za jeden dotazník.

celý článek

Největší problém distanční výuky v ČR je zapojení všech studentů, uvádějí vyučující

9.3.2021 | Vyplývá to z výzkumu mezi více než 700 vyučujícími působícími na 2. stupni základních škol a na středních školách v ČR. Dotazníkové šetření mapuje postoje vyučujících k distanční výuce, ale i míru jejich důvěry v informace o koronavirové epidemii nebo vnímání podpory od veřejných institucí. Výzkum vznikl pod hlavičkou vzdělávacího programu JSNS pro Evropskou lidovou stranu (ELS) pod záštitou europoslance Luďka Niedermayera. Výzkum realizovala agentura Focus a zúčastnilo se jej 720 respondentů z celkem 203 škol.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio