cz sk en

Mystery Shopping

Mystery shopping spadá do kategorie zúčastněného pozorování. Mystery shopping je kvantitativní metoda výzkumu trhu, která měří kvalitu maloobchodních služeb, nebo když se získávají informace o produktech a službách vlastní, či konkurenční firmy. Mystery shopper je výzkumník, fiktivní nakupující, který vystupuje jako běžný zákazník. Jeho úkolem je nákup výrobku, kladení otázek, nastolení problému či stížnosti nebo hraní určité role.

Tato technika sběru dat eliminuje únik informací, na rozdíl od jiných výzkumných technik (např. dotazování, experiment). Záznamy se zpětnou vazbou vyplňuje výzkumník do dotazníku, nebo může za určitých podmínek pořizovat audio a video nahrávky. Mystery shopping může být použit v každém odvětví. Nejčastěji se posuzují prodejny, kina, hotely, restaurace, zdravotnická zařízení apod. V oblasti hotelových služeb se používá i výraz Mystery Guest, například při ověřování klasifikace hotelu ("hvězdičky") některou z hotelových asociací.

Mystery shopping lze také realizovat formou

  • emailu (mystery mailing)
  • telefonu (mystery calling)

V případě mystery výzkumu ve veřejné sféře, kdy zákazník / klient nic nenakupuje, používáme termín Mystery Client Audit.

V případě výzkumu v podniku, tzn. výzkum v organizaci, kdy je cílem odhalit reálné fungování podniku či zaměstnanecké politiky, je používán termín Mystery Working.

Aktuálně
Podíl domácích mazlíčků v českých domácnostech mírně roste

12.2.2019 | Nadpoloviční většina české dospělé populace žije v domácnosti s nějakým domácím zvířetem (mazlíčkem). Agentura Focus prováděla kratší výzkum týkající se domácích zvířat již v roce 2010, některé výsledky proto můžeme srovnat. Podíl obyvatel, kteří ve své domácnosti nějaké zvíře mají, v průběhu sedmi let mírně vzrostl – v roce 2010 se jednalo o 51 %, v roce 2017 pak o 58 %.

celý článek

Koordinátor/ka projektů a sběru dat

3.12.2018 | Do našeho týmu hledáme aktivního člověka, kterého baví každodenní komunikace a jednání s různými typy lidí. Člověka, který je empatický, samostatný a zodpovědný. Člověka, který dotahuje práci do konce a hledá způsoby, jak dosáhnout cíle. Také hledáme člověka, který má systematické myšlení a je schopen pracovat nejen s lidmi, ale i s tabulkami a evidencemi.

celý článek

NABÍDKA BRIGÁDY

11.9.2018 | Pro posílení týmu našeho CATI studia v Brně hledáme operátory pro telefonické dotazování. Naše CATI studio se zabývá výhradně realizací výzkumů trhu nebo veřejného mínění. Nenabízíme a neprodáváme respondentům žádné zboží nebo služby.

celý článek

PO CELÉ ČR NABÍZÍME BRIGÁDU – STAŇTE SE I VY SOUČÁSTÍ CELOSVĚTOVÉ SÍTĚ TAZATELŮ

5.6.2018 | Zapojte se do oblíbeného projektu World Poll, na kterém spolupracujeme s celosvětově uznávanou výzkumnou společností Gallup. Průzkum je zaměřen na hodnocení různých oblastí našich každodenních životů a realizuje se ve více než 150 zemích světa, což umožňuje porovnání postojů a názorů většiny světové populace. Kromě Worldpollu můžete u nás pracovat i na jiných zajímavých projektech, protože hledáme tazatele na dlouhodobou spolupráci.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio