cz sk en

Hloubkové rozhovory

Polostrukturované rozhovory s audiozáznamem

Podobně jako FGD patří IDI k oblíbeným a často využívaným kvalitativním metodám. Jejím cílem je odpovědět na otázky typu: „Co si lidé myslí, a zejména proč si to myslí“. I zde využíváme různé psychologické techniky, jako jsou např. projekce, asociace aj.

  • Rozhovor obvykle vede zkušený sociolog či psycholog. Rozhovor probíhá podle předem připraveného scénáře, který respondentům nebrání vnášet své pohledy na zkoumanou problematiku.
  • Délka IDI se v závislosti na okolnostech pohybuje mezi 40-60 minutami. Z průběhu IDI je obvykle pořizován audiozáznam, který slouží pro účely obsahové analýzy.
  • IDI obvykle probíhají v domácnostech nebo na pracovištích respondentů. V některých případech také v našem focus group studiu v Brně, které umožňuje klientům možnost náhledu na jejich průběh za jednocestným zrcadlem nebo přes internet.
  • IDI jsou vhodné zejména jako doplněk kvantitativní analýzy, neboť napomáhají poskytnout komplexní obraz o zkoumaném problému – umožní nám danému problému porozumět.
Aktuálně
Hledáme tazatele pro dlouhodobou spolupráci

6.12.2021 | U tazatelů očekáváme spolehlivost, poctivost a flexibilitu. Odměna dle délky a obtížnosti dotazníku 120 Kč - 500 Kč za jeden dotazník.

celý článek

Největší problém distanční výuky v ČR je zapojení všech studentů, uvádějí vyučující

9.3.2021 | Vyplývá to z výzkumu mezi více než 700 vyučujícími působícími na 2. stupni základních škol a na středních školách v ČR. Dotazníkové šetření mapuje postoje vyučujících k distanční výuce, ale i míru jejich důvěry v informace o koronavirové epidemii nebo vnímání podpory od veřejných institucí. Výzkum vznikl pod hlavičkou vzdělávacího programu JSNS pro Evropskou lidovou stranu (ELS) pod záštitou europoslance Luďka Niedermayera. Výzkum realizovala agentura Focus a zúčastnilo se jej 720 respondentů z celkem 203 škol.

celý článek

Zelená elektřina je stále oblíbenější. Cenu ale dolů nesrazí

18.2.2021 | Češi se odklánějí od jádra a stále více fandí obnovitelným zdrojům, hlavně vodním elektrárnám. Mají ale o zelené energetice mylnou představu.

celý článek

Podporujeme

13.2.2021 | Díky respondentům, kteří se účastnili výzkumů a odmítli svoji odměnu za účast ve prospěch charitativní činnosti, můžeme s hrdostí podporovat  Nadační fond dětské onkologie v Brně.  Všem těmto respondentům děkujeme. 

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio