cz sk en

Focus Groups

Focus Groups (Focus Group Discussions, FGD) jsou populární metodou kvalitativních výzkumů.

Skupinový rozhovor moderovaný psychologem. Jedná se o kvalitativní metodu, která využívá skupinovou dynamiku. Cílem této metody je odhalit hlubší myšlenkové struktury a jejich logiku.

Rozhovor je veden podle předem připraveného scénáře, který je postaven tak, aby respondentům poskytnul velký prostor pro vyjádření jejich názorů, postojů, myšlenek. V rámci FGD je využívána řada projektivních, asociačních, a jiných psychologických technik.

Obvyklá délka focus groups je 90 až 120 minut. Delší FGD se obvykle nerealizují, protože respondenti jsou po dvou hodinách poměrně unavení a jejich produktivita velmi klesá. Někde se realizují tzv. extended FGD, které trvají déle. V takovém případě je potřeba poskytnout respondentům dostatečně dlouhou přestávku spojenou s občerstvením.

Z průběhu FGD je obvykle pořizován videozáznam, který slouží pro účely obsahové analýzy. Klient může průběh FGD sledovat z jiné místnosti a do diskuse zasahovat doplňkovými otázkami. K tomu slouží propojení notebooku psychologa s notebookem v náhledové místnosti pomocí aplikace typu ICQ. Naše brněnské focus group studio umoňuje náhled na průběh FGD pomocí jednocestného zrcadla nebo přes internet. V tomto případě můžete skupinový rozhovor sledovat ze své kanceláře či z domova. Předpokladem je připojení k internetu. Menší a levnější variantou FGD jsou tzv. mini focus group, kterých se účastní 3-4 účastníci.

Aktuálně
Česká veřejnost nesouhlasí s ruskou invazí na Ukrajinu

3.5.2022 | Česká veřejnost ve velké většině (81 %) nesouhlasí s ruskou invazí na Ukrajinu. Tento krok naopak podporuje desetina české populace, 8 % neumělo nebo nechtělo na tuto otázku odpovědět.

celý článek

Koordinátor/ka tazatelské sítě a náboru tazatelů

21.4.2022 | Hledáme aktivního člověka, kterého baví každodenní komunikace a jednání s různými typy lidí. Člověka, který je empatický, samostatný a zodpovědný. Člověka, který umí dotáhnout práci včas do cíle a dokáže hledat způsoby, jak toho úspěšně dosáhnout. Měl/a byste mít systematické myšlení a schopnost pracovat nejen s lidmi, ale i s tabulkami a evidencí.

celý článek

Hledáme tazatele pro dlouhodobou spolupráci

6.12.2021 | U tazatelů očekáváme spolehlivost, poctivost a flexibilitu. Odměna dle délky a obtížnosti dotazníku 120 Kč - 500 Kč za jeden dotazník.

celý článek

Největší problém distanční výuky v ČR je zapojení všech studentů, uvádějí vyučující

9.3.2021 | Vyplývá to z výzkumu mezi více než 700 vyučujícími působícími na 2. stupni základních škol a na středních školách v ČR. Dotazníkové šetření mapuje postoje vyučujících k distanční výuce, ale i míru jejich důvěry v informace o koronavirové epidemii nebo vnímání podpory od veřejných institucí. Výzkum vznikl pod hlavičkou vzdělávacího programu JSNS pro Evropskou lidovou stranu (ELS) pod záštitou europoslance Luďka Niedermayera. Výzkum realizovala agentura Focus a zúčastnilo se jej 720 respondentů z celkem 203 škol.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio