cz sk en

CBC Conjoint analýza

CBC (Choice-Based Conjoint – conjoint analýza založená na výběru)

  • Respondenti volí mezi předem nastavenými nabídkami, čímž napodobují proces nákupu – ještě více se blíží skutečnému nákupnímu procesu
  • Umožňuje využít volbu „žádný“
  • Často se používá pro cenové studie (nicméně testování ceny není nutností)
  • Hlavní rozdíl od jiných typů CA spočívá v tom, že respondent vyjadřuje preference vybíráním z předložené sady a nikoli jejich posuzováním či seřazováním (viz klasická CA) a umožňuje posoudit zároveň více faktorů než klasická CA (počet kartiček je omezený)

Výhody:

  • snadno pochopitelné pro respondenty
  • časová nenáročnost
  • schopnost odhalovat nejen vztah mezi cenou a poptávkou jedné značky, ale i vzájemné interakce vícero značek najednou (různé značky mají odlišnou senzitivitu na změny ceny)

Umožňuje odpovídat na otázky „what if“

  • Co by se stalo, kdyby se cena našeho výrobku zvýšila o XX Kč a ostatní ceny zůstaly stejné?
  • Co by se stalo, kdyby se snížila cena konkurenčního výrobku?
  • Když u naší značky není respondentem preferovaná příchuť, půjde k jiné značce, či vybere jinou příchuť u naší značky?
Aktuálně
Hledáme tazatele pro dlouhodobou spolupráci

6.12.2021 | U tazatelů očekáváme spolehlivost, poctivost a flexibilitu. Odměna dle délky a obtížnosti dotazníku 120 Kč - 500 Kč za jeden dotazník.

celý článek

Největší problém distanční výuky v ČR je zapojení všech studentů, uvádějí vyučující

9.3.2021 | Vyplývá to z výzkumu mezi více než 700 vyučujícími působícími na 2. stupni základních škol a na středních školách v ČR. Dotazníkové šetření mapuje postoje vyučujících k distanční výuce, ale i míru jejich důvěry v informace o koronavirové epidemii nebo vnímání podpory od veřejných institucí. Výzkum vznikl pod hlavičkou vzdělávacího programu JSNS pro Evropskou lidovou stranu (ELS) pod záštitou europoslance Luďka Niedermayera. Výzkum realizovala agentura Focus a zúčastnilo se jej 720 respondentů z celkem 203 škol.

celý článek

Zelená elektřina je stále oblíbenější. Cenu ale dolů nesrazí

18.2.2021 | Češi se odklánějí od jádra a stále více fandí obnovitelným zdrojům, hlavně vodním elektrárnám. Mají ale o zelené energetice mylnou představu.

celý článek

Podporujeme

13.2.2021 | Díky respondentům, kteří se účastnili výzkumů a odmítli svoji odměnu za účast ve prospěch charitativní činnosti, můžeme s hrdostí podporovat  Nadační fond dětské onkologie v Brně.  Všem těmto respondentům děkujeme. 

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio