cz sk en

Sběr dat

Klíčovým aspektem každého výzkumného projektu jsou spolehlivé a přesné primární informace, relevantní ve vztahu ke zkoumanému problému. Proto klademe velký důraz na vhodnost použité metodologie, způsob výběru respondentů, velikost výběrového souboru či způsob kladení otázek. Věříme, že přesnost a spolehlivost primárních údajů může garantovat jen agentura, která data sbírá pomocí vlastního personálního a technického zázemí.

FOCUS klientovi zaručuje, že pracuje s kvalitními a objektivně získanými údaji, protože přímo kontroluje každou fázi sběru primárních údajů – určuje způsob výběru tazatelů a kontroluje kvalitu jejich práce.

Osobní dotazování (face-to-face rozhovory tazatelů s respondenty)

FOCUS má vlastní tazatelskou síť, prostřednictvím které realizuje sběr primárních empirických dat. Tazatelskou síť tvoří přibližně 500 vyškolených tazatelů ze všech okresů České republiky. Většina z nich je vybavena notebooky se speciálním, na míru vyvinutým softwarem focusIS pro CAPI dotazování. Nejstabilnější a nejzkušenější část tazatelské sítě je speciálně vyškolená na B2B rozhovory a na rekrutaci respondentů pro kvalitativní výzkumy.

Všichni naši tazatelé jsou před každým výzkumem školeni v problematice, které se výzkum týká i ve způsobu výběru vhodných respondentů – používáme nejrůznější výběrové techniky od jednoduchých kvótních až po složité vícestupňové náhodné výběry.

Kvalitu sesbíraných primárních údajů – jejich reprezentativitu a spolehlivost – významnou měrou ovlivňuje způsob práce tazatelské sítě. Správně uskutečněné rozhovory tazatelů s respondenty jsou jedním z klíčových kritérií celkové kvality výzkumného projektu. FOCUS dodržuje všechny standardy mezinárodní organizace ESOMAR pro výběr, práci a kontrolu tazatelů.

FOCUS má vybudovaný vlastní systém vícenásobné kontroly kvality sesbíraných údajů. Množství realizovaných výzkumů a jejich vzájemná různorodost umožňuje agentuře FOCUS využívat nové způsoby získávání údajů a slouží k neustálému zkvalitňování procesu jejich sběru a zpětné kontroly. Při většině svých šetření kontrolujeme až 60 % sebraných dat.

Data z rozhovorů zaznamenávaných do papírových dotazníků ukládáme do datových matic pomocí dokumentových skenerů, což eliminuje chybovost, která se vyskytuje při manuálním nahrávání dat kodéry.

Telefonické dotazování (s využitím vlastního CATI studia)

FOCUS má vlastní CATI studio (call centrum) s kapacitou 30 operátorů, které je vybaveno třemi supervizorskými stanicemi. V průběhu sběru dat neustále probíhá kontrola vyplňování dotazníků operátory, a to monitorováním rozhovoru online nebo náslechem / nahráváním. Během celého sběru dat jsou supervizoři v osobním kontaktu se všemi operátory.

Sběr dat pomocí online dotazování

FOCUS má vlastní software pro sběr dat přes internet. Tímto lze dotazovat jak obecnou populaci (FOCUS spolupracuje s největším českým online panelem), tak různé spotřebitelské skupiny, členy věrnostních klubů či zaměstnance firem a institucí. V případě respondentů z řad firem a institucí se osvědčila kombinace telefonické rekrutace respondenta (CATI) a online vyplnění dotazníku (CAWI).

Mix mode sběry dat

Software vyvinutý speciálně pro potřeby agentury FOCUS umožňuje sběr dat jak prostřednictvím osobních rozhovorů, tak telefonicky nebo online, což umožňuje sběr dat v rámci jednoho projektu s využitím více technik dotazování najednou (tzv. mix mode).

Focus Group studio

FOCUS disponuje vlastním FGD studiem s jednocestným zrcadlem. Dané studio je vybaveno IP kamerami, které umožňují online přenos diskuse až k vám do kanceláře. Klient, který sleduje diskusi, má také možnost do ní online vstupovat prostřednictvím chatu s moderátorem. FGD studio využíváme pro realizaci focus groups, in depth rozhovorů či CLT testů a nabízíme také jeho pronájem.

 

 

 

Aktuálně
Letošní Vánoce budou skromnější než loni, soudí necelá polovina české populace

18.12.2023 | Mají-li Češi a Češky srovnat své letošní Vánoce s loňskými, pak necelá polovina uvádí, že budou skromnější než loni (48 %), stejný podíl dotázaných uvádí, že jejich Vánoce budou stejně bohaté jako loni (48 %), jen 4 % domácností deklaruje, že jejich letošní Vánoce budou bohatší než loni. Stejně bohaté Vánoce jako loni častěji než celek deklarují lidé s vyšším profesním statusem, vysokoškoláci a lidé z domácností s vyššími příjmy. Naopak skromnější Vánoce než loni častěji uvádí lidé s nižším vzděláním, z domácností s nižšími příjmy a starobní důchodci.

celý článek

Více než dvě třetiny Čechů odmítají rušení státních svátků kvůli úspoře, ukázal průzkum

10.4.2023 | Vláda České republiky hledá strategie, jak čelit vysokým deficitům posledních státních rozpočtů. Zvažuje několik úsporných opatření, včetně rušení pracovního volna v den některých státních svátků, aby se rozpočet vrátil do černých čísel.

celý článek

Czech households in times of inflation

5.3.2023 | Price increase, high energy prices and high inflation rates have had and continue to have an impact on the consumer behaviour of Czech households. The current economic situation will negatively affect the consumer sentiment of many households in the coming months. This results from a representative sociological survey conducted by FOCUS, Marketing & Social Research at the end of 2022 on a sample of 1,129 respondents.

celý článek

Mediální gramotnost žáků základních a středních škol a jejich postoje k médiím

23.2.2023 | Důvěra středoškoláků v média celkově klesá, jsou přesvědčeni o manipulativnosti sociálních sítí a více vnímají ohrožení demokracie nepravdivými zprávami. Vyplývá to z dotazníkové šetření, realizovaného agenturou FOCUS pro organizaci Člověk v tísni. Šetření mapovalo v roce 2022 znalosti a dovednosti žáků týkající se médií, používání počítačů a chytrých telefonů, návyky v chování na internetu a postoje žáků a studentů k médiím. Výzkumu se zúčastnilo 1600 respondentů.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio