cz sk en

GDPR

Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (dále jen „obecné nařízení“ nebo „nařízení“) představuje právní rámec ochrany osobních údajů platný na celém území EU, který hájí práva jejích občanů proti neoprávněnému zacházení s jejich daty a osobními údaji. Uvědomujeme si hodnotu a citlivost osobních údajů a proto je zpracováváme plně v souladu s tímto nařízením.

 

Vysvětlení pojmů

Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované či identifikovatelné fyzické osobě (nařízení se svou regulací nevztahuje na údaje právnických osob), namátkou může jít o jméno, příjmení, adresu, telefonní číslo, ale i údaje jako jsou obchodní preference, zájmy apod. Režim zvýšené ochrany potom mají osobní údaje zvlášť citlivé (například o náboženském přesvědčení osob, zdravotním stavu, etnickém původu apod.) a osobní údaje dětí.

Subjektem osobních údajů je fyzická osoba, které se osobní údaje týkají.

Zpracováním osobních údajů je jakákoli operace s nimi (například shromažďování, ukládání, využívání apod.).

Zpracovatelem je jakýkoliv subjekt, který osobní údaje zpracovává pro správce.

Správcem je fyzická nebo právnická osoba, která určuje účely a prostředky zpracování osobních údajů a za zpracování primárně odpovídá.

Pseudonymizací se rozumí taková úprava informací, která nám umožňuje identifikovat subjekt údajů pouze s dodatečnými informacemi.

Anonymizací se rozumí taková úprava informací, kdy subjekt údajů přestal být identifikovatelným.

Aktuálně
Mediální gramotnost žáků základních a středních škol a jejich postoje k médiím

23.2.2023 | Důvěra středoškoláků v média celkově klesá, jsou přesvědčeni o manipulativnosti sociálních sítí a více vnímají ohrožení demokracie nepravdivými zprávami. Vyplývá to z dotazníkové šetření, realizovaného agenturou FOCUS pro organizaci Člověk v tísni. Šetření mapovalo v roce 2022 znalosti a dovednosti žáků týkající se médií, používání počítačů a chytrých telefonů, návyky v chování na internetu a postoje žáků a studentů k médiím. Výzkumu se zúčastnilo 1600 respondentů.

celý článek

Hospodaření českých domácností v době inflace

21.2.2023 | Zdražování, vysoké ceny energií a vysoká míra inflace se promítly a dále promítají do spotřebitelského chování českých domácností. Současná ekonomická situace negativně ovlivní spotřebitelské nálady řady domácností i v horizontu nadcházejících měsíců. Vyplývá to z reprezentativního sociologického výzkumu, který FOCUS, Marketing & Social Research realizoval na konci roku 2022 na vzorku 1129 respondentů.

celý článek

Vnímání největších favoritů na post prezidenta se za poslední tři měsíce proměnilo, respektive zhoršilo.

6.1.2023 | Nejvíce ztrácí Petr Pavel, naopak nejméně se proměnilo vnímání Andreje Babiše. Vyplývá to z výzkumů veřejného mínění, které agentura FOCUS realizovala v září a v prosinci 2022. Cílem výzkumů bylo zmapovat, jak veřejnost v ČR vnímá prezidentské kandidáty s největší šancí na zvolení. Oba výzkumy byly realizovány formou přímých standardizovaných rozhovorů vyškolených tazatelů s respondenty. Každého z nich se zúčastnilo více než 1000 respondentů. Výběrové soubory byly reprezentativní na populaci ČR starší 18 let.

celý článek

Andrej Babiš, coby prezident, bude rozdělovat společnost, myslí si dvě třetiny české veřejnosti.

4.12.2022 | Vyplývá to z výzkumu veřejného mínění, které agentura FOCUS realizovala ve dnech 27. 8. – 16. 9. 2022. Cílem tohoto výzkumu bylo zmapovat, jak veřejnost v ČR vnímá prezidentské kandidáty s největší šancí na zvolení. Výzkum byl realizován formou přímých standardizovaných rozhovorů vyškolených tazatelů s respondenty. Celkem bylo dotázáno 1046 respondentů. Výběrový soubor je reprezentativní na populaci ČR starší 18 let.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio