Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (dále jen „obecné nařízení“ nebo „nařízení“) představuje právní rámec ochrany osobních údajů platný na celém území EU, který hájí práva jejích občanů proti neoprávněnému zacházení s jejich daty a osobními údaji. Uvědomujeme si hodnotu a citlivost osobních údajů a proto je zpracováváme plně v souladu s tímto nařízením.
Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované či identifikovatelné fyzické osobě (nařízení se svou regulací nevztahuje na údaje právnických osob), namátkou může jít o jméno, příjmení, adresu, telefonní číslo, ale i údaje jako jsou obchodní preference, zájmy apod. Režim zvýšené ochrany potom mají osobní údaje zvlášť citlivé (například o náboženském přesvědčení osob, zdravotním stavu, etnickém původu apod.) a osobní údaje dětí.
Subjektem osobních údajů je fyzická osoba, které se osobní údaje týkají.
Zpracováním osobních údajů je jakákoli operace s nimi (například shromažďování, ukládání, využívání apod.).
Zpracovatelem je jakýkoliv subjekt, který osobní údaje zpracovává pro správce.
Správcem je fyzická nebo právnická osoba, která určuje účely a prostředky zpracování osobních údajů a za zpracování primárně odpovídá.
Pseudonymizací se rozumí taková úprava informací, která nám umožňuje identifikovat subjekt údajů pouze s dodatečnými informacemi.
Anonymizací se rozumí taková úprava informací, kdy subjekt údajů přestal být identifikovatelným.
10.4.2023 | Vláda České republiky hledá strategie, jak čelit vysokým deficitům posledních státních rozpočtů. Zvažuje několik úsporných opatření, včetně rušení pracovního volna v den některých státních svátků, aby se rozpočet vrátil do černých čísel.
5.3.2023 | Price increase, high energy prices and high inflation rates have had and continue to have an impact on the consumer behaviour of Czech households. The current economic situation will negatively affect the consumer sentiment of many households in the coming months. This results from a representative sociological survey conducted by FOCUS, Marketing & Social Research at the end of 2022 on a sample of 1,129 respondents.
23.2.2023 | Důvěra středoškoláků v média celkově klesá, jsou přesvědčeni o manipulativnosti sociálních sítí a více vnímají ohrožení demokracie nepravdivými zprávami. Vyplývá to z dotazníkové šetření, realizovaného agenturou FOCUS pro organizaci Člověk v tísni. Šetření mapovalo v roce 2022 znalosti a dovednosti žáků týkající se médií, používání počítačů a chytrých telefonů, návyky v chování na internetu a postoje žáků a studentů k médiím. Výzkumu se zúčastnilo 1600 respondentů.
21.2.2023 | Zdražování, vysoké ceny energií a vysoká míra inflace se promítly a dále promítají do spotřebitelského chování českých domácností. Současná ekonomická situace negativně ovlivní spotřebitelské nálady řady domácností i v horizontu nadcházejících měsíců. Vyplývá to z reprezentativního sociologického výzkumu, který FOCUS, Marketing & Social Research realizoval na konci roku 2022 na vzorku 1129 respondentů.