cz sk en

Pivo a český spotřebitel II

21.10.2015 | 91 % nejčastěji konzumovaných značek piva patří velkým pivovarským společnostem, 5 % uváděných značek středním (samostatným) pivovarům, 1% pak malým a restauračním pivovarům. Plyne to z pravidelného omnibusového šetření agentury FOCUS. Výzkum se uskutečnil v červnu 2015 na reprezentativním vzorku 1000 respondentů.

Čeští konzumenti nejvíce pijí klasická alkoholická piva do 12° (68 % alespoň několikrát měsíčně), pouze 12 % tato piva nepije vůbec.  Nealko pivo alespoň několikrát měsíčně pije 28 %, ochucená piva a radlery 27 %, piva malých pivovarů 22 %. Silnější piva než 12° pije alespoň několikrát měsíčně 19 % konzumentů, pivní speciály pak pouze 10 %. Piva do 12° vykazují také výrazně nejvyšší frekvenci konzumace (denně nebo několikrát týdně je pije 31 % konzumentů piva).

48 % konzumentů uvádí, že vypije nejvýše dva půllitry týdně. 44 % mezi  třemi a deseti půllitry, 8 % pak více než deset půllitrů týdně.

Nízkou spotřebu piva mají zejména: ženy (75 % uvádí nejvýše 2 půllitry týdně), lidé se SŠ s maturitou nebo vysokoškolským vzděláním, nezaměstnaní, lidé v domácnosti a studenti.

Naopak konzumenti, kteří vypijí více než 10 půllitrů týdně, jsou silněji zastoupeni mezi: pravidelnými kuřáky, muži, manuálně pracujícími, lidmi s příjmy nad 45 000 Kč, geograficky v Praze, regionech Severozápad a Severovýchod.

Devět desetin konzumentů pije nejčastěji světlé pivo. Pouze 5 % upřednostňuje polotmavé či řezané pivo, 2 % preferují černé pivo.  Radlery a ochucená piva uvádí jako nejčastěji konzumovaný pivní nápoj 4 % respondentů, častěji: ženy (8 %), studenti (10 %), mladí lidé 18 - 24 let (9 %) a lidé s příjmy nad 45 000 Kč (9 %).

Autor výzkumu. Ivo Burger (burger@focus-agency.cz)

Máte-li zájem o více informací o našem omnibusu klikněte zde.

Aktuálně
Hospodaření českých domácností v roce 2024

14.3.2024 | Zdražování, vysoké ceny energií a vysoká míra inflace se promítly a dále promítají do spotřebitelského chování českých domácností. Meziročně se zhoršila aktuální situace domácností a výhled do budoucna stále není příznivý, je ovšem optimističtější než před rokem. Dílčí poklesy v plánovaném šetření či změně nákupního chování lze připisovat již realizovaným změnám v předchozím roce.

celý článek

Hospodaření domácností 2024

14.3.2024 | Zdražování, vysoké ceny energií a vysoká míra inflace se promítly a dále promítají do spotřebitelského chování českých domácností. Meziročně se zhoršila aktuální situace domácností a výhled do budoucna stále není příznivý, je ovšem optimističtější než před rokem. Dílčí poklesy v plánovaném šetření či změně nákupního chování lze připisovat již realizovaným změnám v předchozím roce.

celý článek

Letošní Vánoce budou skromnější než loni, soudí necelá polovina české populace

18.12.2023 | Mají-li Češi a Češky srovnat své letošní Vánoce s loňskými, pak necelá polovina uvádí, že budou skromnější než loni (48 %), stejný podíl dotázaných uvádí, že jejich Vánoce budou stejně bohaté jako loni (48 %), jen 4 % domácností deklaruje, že jejich letošní Vánoce budou bohatší než loni. Stejně bohaté Vánoce jako loni častěji než celek deklarují lidé s vyšším profesním statusem, vysokoškoláci a lidé z domácností s vyššími příjmy. Naopak skromnější Vánoce než loni častěji uvádí lidé s nižším vzděláním, z domácností s nižšími příjmy a starobní důchodci.

celý článek

Více než dvě třetiny Čechů odmítají rušení státních svátků kvůli úspoře, ukázal průzkum

10.4.2023 | Vláda České republiky hledá strategie, jak čelit vysokým deficitům posledních státních rozpočtů. Zvažuje několik úsporných opatření, včetně rušení pracovního volna v den některých státních svátků, aby se rozpočet vrátil do černých čísel.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio