21.10.2015 | 91 % nejčastěji konzumovaných značek piva patří velkým pivovarským společnostem, 5 % uváděných značek středním (samostatným) pivovarům, 1% pak malým a restauračním pivovarům. Plyne to z pravidelného omnibusového šetření agentury FOCUS. Výzkum se uskutečnil v červnu 2015 na reprezentativním vzorku 1000 respondentů.
Čeští konzumenti nejvíce pijí klasická alkoholická piva do 12° (68 % alespoň několikrát měsíčně), pouze 12 % tato piva nepije vůbec. Nealko pivo alespoň několikrát měsíčně pije 28 %, ochucená piva a radlery 27 %, piva malých pivovarů 22 %. Silnější piva než 12° pije alespoň několikrát měsíčně 19 % konzumentů, pivní speciály pak pouze 10 %. Piva do 12° vykazují také výrazně nejvyšší frekvenci konzumace (denně nebo několikrát týdně je pije 31 % konzumentů piva).
48 % konzumentů uvádí, že vypije nejvýše dva půllitry týdně. 44 % mezi třemi a deseti půllitry, 8 % pak více než deset půllitrů týdně.
Nízkou spotřebu piva mají zejména: ženy (75 % uvádí nejvýše 2 půllitry týdně), lidé se SŠ s maturitou nebo vysokoškolským vzděláním, nezaměstnaní, lidé v domácnosti a studenti.
Naopak konzumenti, kteří vypijí více než 10 půllitrů týdně, jsou silněji zastoupeni mezi: pravidelnými kuřáky, muži, manuálně pracujícími, lidmi s příjmy nad 45 000 Kč, geograficky v Praze, regionech Severozápad a Severovýchod.
Devět desetin konzumentů pije nejčastěji světlé pivo. Pouze 5 % upřednostňuje polotmavé či řezané pivo, 2 % preferují černé pivo. Radlery a ochucená piva uvádí jako nejčastěji konzumovaný pivní nápoj 4 % respondentů, častěji: ženy (8 %), studenti (10 %), mladí lidé 18 - 24 let (9 %) a lidé s příjmy nad 45 000 Kč (9 %).
Autor výzkumu. Ivo Burger (burger@focus-agency.cz)
Máte-li zájem o více informací o našem omnibusu klikněte zde.
10.4.2023 | Vláda České republiky hledá strategie, jak čelit vysokým deficitům posledních státních rozpočtů. Zvažuje několik úsporných opatření, včetně rušení pracovního volna v den některých státních svátků, aby se rozpočet vrátil do černých čísel.
5.3.2023 | Price increase, high energy prices and high inflation rates have had and continue to have an impact on the consumer behaviour of Czech households. The current economic situation will negatively affect the consumer sentiment of many households in the coming months. This results from a representative sociological survey conducted by FOCUS, Marketing & Social Research at the end of 2022 on a sample of 1,129 respondents.
23.2.2023 | Důvěra středoškoláků v média celkově klesá, jsou přesvědčeni o manipulativnosti sociálních sítí a více vnímají ohrožení demokracie nepravdivými zprávami. Vyplývá to z dotazníkové šetření, realizovaného agenturou FOCUS pro organizaci Člověk v tísni. Šetření mapovalo v roce 2022 znalosti a dovednosti žáků týkající se médií, používání počítačů a chytrých telefonů, návyky v chování na internetu a postoje žáků a studentů k médiím. Výzkumu se zúčastnilo 1600 respondentů.
21.2.2023 | Zdražování, vysoké ceny energií a vysoká míra inflace se promítly a dále promítají do spotřebitelského chování českých domácností. Současná ekonomická situace negativně ovlivní spotřebitelské nálady řady domácností i v horizontu nadcházejících měsíců. Vyplývá to z reprezentativního sociologického výzkumu, který FOCUS, Marketing & Social Research realizoval na konci roku 2022 na vzorku 1129 respondentů.