cz sk en

Pivo a český spotřebitel II

21.10.2015 | 91 % nejčastěji konzumovaných značek piva patří velkým pivovarským společnostem, 5 % uváděných značek středním (samostatným) pivovarům, 1% pak malým a restauračním pivovarům. Plyne to z pravidelného omnibusového šetření agentury FOCUS. Výzkum se uskutečnil v červnu 2015 na reprezentativním vzorku 1000 respondentů.

Čeští konzumenti nejvíce pijí klasická alkoholická piva do 12° (68 % alespoň několikrát měsíčně), pouze 12 % tato piva nepije vůbec.  Nealko pivo alespoň několikrát měsíčně pije 28 %, ochucená piva a radlery 27 %, piva malých pivovarů 22 %. Silnější piva než 12° pije alespoň několikrát měsíčně 19 % konzumentů, pivní speciály pak pouze 10 %. Piva do 12° vykazují také výrazně nejvyšší frekvenci konzumace (denně nebo několikrát týdně je pije 31 % konzumentů piva).

48 % konzumentů uvádí, že vypije nejvýše dva půllitry týdně. 44 % mezi  třemi a deseti půllitry, 8 % pak více než deset půllitrů týdně.

Nízkou spotřebu piva mají zejména: ženy (75 % uvádí nejvýše 2 půllitry týdně), lidé se SŠ s maturitou nebo vysokoškolským vzděláním, nezaměstnaní, lidé v domácnosti a studenti.

Naopak konzumenti, kteří vypijí více než 10 půllitrů týdně, jsou silněji zastoupeni mezi: pravidelnými kuřáky, muži, manuálně pracujícími, lidmi s příjmy nad 45 000 Kč, geograficky v Praze, regionech Severozápad a Severovýchod.

Devět desetin konzumentů pije nejčastěji světlé pivo. Pouze 5 % upřednostňuje polotmavé či řezané pivo, 2 % preferují černé pivo.  Radlery a ochucená piva uvádí jako nejčastěji konzumovaný pivní nápoj 4 % respondentů, častěji: ženy (8 %), studenti (10 %), mladí lidé 18 - 24 let (9 %) a lidé s příjmy nad 45 000 Kč (9 %).

Autor výzkumu. Ivo Burger (burger@focus-agency.cz)

Máte-li zájem o více informací o našem omnibusu klikněte zde.

Aktuálně
Koronavirus Covid 19 optikou české populace

18.3.2020 | Agentura FOCUS realizovala pro Českou televizi kvantitativní výzkum reprezentativní na populaci ČR starší 18 let. Sběr dat proběhl ve dnech 1. 2. – 9. 3. 2020. Celkem bylo dotázáno 1017 respondentů metodou face to face rozhovorů vyškolených tazatelů s respondenty. Maximální statistická odchylka činí +/- 3,1 %. Nástroj sběru dat byl dotazník.

celý článek

Jak se bydlí v Brně?

19.2.2020 | Brno se stává postupně atraktivní a živou metropolí, která je lákavou adresou pro stávající i nastupující generace. Město Brno se snaží přistupovat k tématu bydlení a rozvoje města komplexně tak, aby pro své obyvatele vytvářelo domov a bezpečné i zdravé zázemí.

celý článek

Vnímání technologií firmy HUAWEI coby bezpečnostní riziko

12.3.2019 | Agentura FOCUS provedla ve dnech 15. 2. – 25. 2. 2019 omnibusový výzkum veřejného mínění na dospělé populaci České republiky. Reprezentativní výběrový vzorek tvořilo 1018 respondentek a respondentů ve věku 18 a více let, kteří byli vybráni metodou kvótního výběru na základě pohlaví, věku, vzdělání, kraje bydliště a velikosti obce. Jedním ze zkoumaných témat byla problematika bezpečnostních hrozeb, které by mohly způsobit technologie čínské firmy Huawei.

celý článek

Hledáme tazatele pro dlouhodobou spolupráci

7.3.2019 | U tazatelů očekáváme spolehlivost, poctivost a flexibilitu. Odměna dle délky a obtížnosti dotazníku 100 Kč - 500 Kč za jeden dotazník.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio