cz sk en

Sběr dat

Klíčovým aspektem každého výzkumného projektu jsou spolehlivé a přesné primární informace, relevantní ve vztahu ke zkoumanému problému. Proto klademe velký důraz na vhodnost použité metodologie, způsob výběru respondentů, velikost výběrového souboru či způsob kladení otázek. Věříme, že přesnost a spolehlivost primárních údajů může garantovat jen agentura, která data sbírá pomocí vlastního personálního a technického zázemí.

FOCUS klientovi zaručuje, že pracuje s kvalitními a objektivně získanými údaji, protože přímo kontroluje každou fázi sběru primárních údajů – určuje způsob výběru tazatelů a kontroluje kvalitu jejich práce.

Osobní dotazování (face-to-face rozhovory tazatelů s respondenty)

FOCUS má vlastní tazatelskou síť, prostřednictvím které realizuje sběr primárních empirických dat. Tazatelskou síť tvoří přibližně 1000 vyškolených tazatelů ze všech okresů České republiky. Většina z nich je vybavena notebooky se speciálním, na míru vyvinutým softwarem focusIS pro CAPI dotazování. Nejstabilnější a nejzkušenější část tazatelské sítě je speciálně vyškolená na B2B rozhovory a na rekrutaci respondentů pro kvalitativní výzkumy.

Všichni naši tazatelé jsou před každým výzkumem školeni v problematice, které se výzkum týká i ve způsobu výběru vhodných respondentů – používáme nejrůznější výběrové techniky od jednoduchých kvótních až po složité vícestupňové náhodné výběry.

Kvalitu sesbíraných primárních údajů – jejich reprezentativitu a spolehlivost – významnou měrou ovlivňuje způsob práce tazatelské sítě. Správně uskutečněné rozhovory tazatelů s respondenty jsou jedním z klíčových kritérií celkové kvality výzkumného projektu. FOCUS dodržuje všechny standardy mezinárodní organizace ESOMAR pro výběr, práci a kontrolu tazatelů.

FOCUS má vybudovaný vlastní systém vícenásobné kontroly kvality sesbíraných údajů. Množství realizovaných výzkumů a jejich vzájemná různorodost umožňuje agentuře FOCUS využívat nové způsoby získávání údajů a slouží k neustálému zkvalitňování procesu jejich sběru a zpětné kontroly. Při většině svých šetření kontrolujeme až 60 % sebraných dat.

Data z rozhovorů zaznamenávaných do papírových dotazníků ukládáme do datových matic pomocí dokumentových skenerů, což eliminuje chybovost, která se vyskytuje při manuálním nahrávání dat kodéry.

Telefonické dotazování (s využitím vlastního CATI studia)

FOCUS má vlastní CATI studio (call centrum) s kapacitou 30 operátorů, které je vybaveno třemi supervizorskými stanicemi. V průběhu sběru dat neustále probíhá kontrola vyplňování dotazníků operátory, a to monitorováním rozhovoru online nebo náslechem / nahráváním. Během celého sběru dat jsou supervizoři v osobním kontaktu se všemi operátory.

Sběr dat pomocí online dotazování

FOCUS má vlastní software pro sběr dat přes internet. Tímto lze dotazovat jak obecnou populaci (FOCUS spolupracuje s největším českým online panelem), tak různé spotřebitelské skupiny, členy věrnostních klubů či zaměstnance firem a institucí. V případě respondentů z řad firem a institucí se osvědčila kombinace telefonické rekrutace respondenta (CATI) a online vyplnění dotazníku (CAWI).

Mix mode sběry dat

Software vyvinutý speciálně pro potřeby agentury FOCUS umožňuje sběr dat jak prostřednictvím osobních rozhovorů, tak telefonicky nebo online, což umožňuje sběr dat v rámci jednoho projektu s využitím více technik dotazování najednou (tzv. mix mode).

Focus Group studio

FOCUS disponuje vlastním FGD studiem s jednocestným zrcadlem. Dané studio je vybaveno IP kamerami, které umožňují online přenos diskuse až k vám do kanceláře. Klient, který sleduje diskusi, má také možnost do ní online vstupovat prostřednictvím chatu s moderátorem. FGD studio využíváme pro realizaci focus groups, in depth rozhovorů či CLT testů a nabízíme také jeho pronájem.

Aktuálně
Volební preference na konci února 2017 s akcentem na preference potenciální koalice KDU-ČSL a STAN

23.3.2017 | Agentura Focus provedla ve dnech 22. 2. – 28. 2. 2017 reprezentativní výzkum veřejného mínění na dospělé populaci České republiky. Výběrový vzorek tvořilo 1005 respondentů ve věku 18 a více let, kteří byli vybráni metodou kvótního výběru na základě pohlaví, věku, vzdělání, velikosti obce bydliště a kraje. Jedním z cílů výzkumu byla analýza aktuálního rozložení volebních preferencí v české veřejnosti, a to za předpokladu, že by strany KDU-ČSL a Starostové kandidovaly v koalici, která musí získat 10 % hlasů, aby se dostala do Poslanecké sněmovny parlamentu ČR.

celý článek

Sociální sítě

9.3.2017 | Počet uživatelů sociálních sítí v ČR mírně roste. Avšak již ne tak výrazně jako v minulých letech. 45 % dospělých obyvatel ČR (+ 6% vs. 2013). 21% populace je registrováno na dvou a více sociálních sítích.

celý článek

Omnibusové výzkumy od FOCUSU

30.11.2016 | Výsledky snadno, levně a rychle!

celý článek

Hledáme spolehlivé tazatele pro dlouhodobou spolupráci

2.11.2016 | FOCUS ke své práci potřebuje spolehlivé a pracovité lidi, protože bez nich by nemohl nabízet svým klientům služby a výzkumy v té nejlepší kvalitě.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio