cz sk en

Pivo a český spotřebitel II

21.10.2015 | 91 % nejčastěji konzumovaných značek piva patří velkým pivovarským společnostem, 5 % uváděných značek středním (samostatným) pivovarům, 1% pak malým a restauračním pivovarům. Plyne to z pravidelného omnibusového šetření agentury FOCUS. Výzkum se uskutečnil v červnu 2015 na reprezentativním vzorku 1000 respondentů.

Čeští konzumenti nejvíce pijí klasická alkoholická piva do 12° (68 % alespoň několikrát měsíčně), pouze 12 % tato piva nepije vůbec.  Nealko pivo alespoň několikrát měsíčně pije 28 %, ochucená piva a radlery 27 %, piva malých pivovarů 22 %. Silnější piva než 12° pije alespoň několikrát měsíčně 19 % konzumentů, pivní speciály pak pouze 10 %. Piva do 12° vykazují také výrazně nejvyšší frekvenci konzumace (denně nebo několikrát týdně je pije 31 % konzumentů piva).

48 % konzumentů uvádí, že vypije nejvýše dva půllitry týdně. 44 % mezi  třemi a deseti půllitry, 8 % pak více než deset půllitrů týdně.

Nízkou spotřebu piva mají zejména: ženy (75 % uvádí nejvýše 2 půllitry týdně), lidé se SŠ s maturitou nebo vysokoškolským vzděláním, nezaměstnaní, lidé v domácnosti a studenti.

Naopak konzumenti, kteří vypijí více než 10 půllitrů týdně, jsou silněji zastoupeni mezi: pravidelnými kuřáky, muži, manuálně pracujícími, lidmi s příjmy nad 45 000 Kč, geograficky v Praze, regionech Severozápad a Severovýchod.

Devět desetin konzumentů pije nejčastěji světlé pivo. Pouze 5 % upřednostňuje polotmavé či řezané pivo, 2 % preferují černé pivo.  Radlery a ochucená piva uvádí jako nejčastěji konzumovaný pivní nápoj 4 % respondentů, častěji: ženy (8 %), studenti (10 %), mladí lidé 18 - 24 let (9 %) a lidé s příjmy nad 45 000 Kč (9 %).

Autor výzkumu. Ivo Burger (burger@focus-agency.cz)

Máte-li zájem o více informací o našem omnibusu klikněte zde.

Aktuálně
Česko v pohybu

17.9.2017 | Je historicky prvním celostátním průzkumem, který odpoví na otázky odkud, kam, jakými dopravními prostředky a za jakými účely obyvatelé Česka cestují. Průzkum probíhá od podzimu 2017 do podzimu 2018 a provádí jej Centrum dopravního výzkumu ve spolupráci s agenturou FOCUS za podpory ministerstva dopravy.

celý článek

DOBRAVA V BRNĚ

17.9.2017 | Dnes startuje v mnoha městech Evropský týden mobility (European Mobility Week). Mimo jiné i v Brně. Proto jsme se zeptali Brňanů, jaký způsob dopravy je pro ně nejdůležitější. Nejvíce jich označilo za důležitý způsob dopravy po městě... městskou hromadnou dopravu. A jak jste na tom vy – jezdíte šalinou? Výzkum vznikl ve spolupráci s Magistrátem města Brna.

celý článek

FOCUS pro ČRO: Češi myslí na sebe, zajímá je zdravotnictví a životní úroveň. Evropská unie už ale tolik ne

17.9.2017 | Zdravotnictví považuje za nejdůležitější ze všech oblastí života 96 procent Čechů. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu společnosti Focus pro Český rozhlas. Na druhém místě se umístily bezpečnost a životní úroveň s 95 procenty. Následují je zemědělství, potraviny a dostupnost práce.

celý článek

Obyvatelé města Brna jsou se svým městem spokojeni

15.9.2017 | Jak jsou obyvatelé Brna spokojeni se životem ve svém městě? Podle odpovědí 1230 respondentů starších 15 let to vypadá, že velmi. Celková spokojenost se životem v jihomoravské metropoli dosáhla 97 %. Výzkum jsme realizovali pro potřeby Kanceláře strategie města Brna.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio