cz sk en

Pivo a český spotřebitel II

21.10.2015 | 91 % nejčastěji konzumovaných značek piva patří velkým pivovarským společnostem, 5 % uváděných značek středním (samostatným) pivovarům, 1% pak malým a restauračním pivovarům. Plyne to z pravidelného omnibusového šetření agentury FOCUS. Výzkum se uskutečnil v červnu 2015 na reprezentativním vzorku 1000 respondentů.

Čeští konzumenti nejvíce pijí klasická alkoholická piva do 12° (68 % alespoň několikrát měsíčně), pouze 12 % tato piva nepije vůbec.  Nealko pivo alespoň několikrát měsíčně pije 28 %, ochucená piva a radlery 27 %, piva malých pivovarů 22 %. Silnější piva než 12° pije alespoň několikrát měsíčně 19 % konzumentů, pivní speciály pak pouze 10 %. Piva do 12° vykazují také výrazně nejvyšší frekvenci konzumace (denně nebo několikrát týdně je pije 31 % konzumentů piva).

48 % konzumentů uvádí, že vypije nejvýše dva půllitry týdně. 44 % mezi  třemi a deseti půllitry, 8 % pak více než deset půllitrů týdně.

Nízkou spotřebu piva mají zejména: ženy (75 % uvádí nejvýše 2 půllitry týdně), lidé se SŠ s maturitou nebo vysokoškolským vzděláním, nezaměstnaní, lidé v domácnosti a studenti.

Naopak konzumenti, kteří vypijí více než 10 půllitrů týdně, jsou silněji zastoupeni mezi: pravidelnými kuřáky, muži, manuálně pracujícími, lidmi s příjmy nad 45 000 Kč, geograficky v Praze, regionech Severozápad a Severovýchod.

Devět desetin konzumentů pije nejčastěji světlé pivo. Pouze 5 % upřednostňuje polotmavé či řezané pivo, 2 % preferují černé pivo.  Radlery a ochucená piva uvádí jako nejčastěji konzumovaný pivní nápoj 4 % respondentů, častěji: ženy (8 %), studenti (10 %), mladí lidé 18 - 24 let (9 %) a lidé s příjmy nad 45 000 Kč (9 %).

Autor výzkumu. Ivo Burger (burger@focus-agency.cz)

Máte-li zájem o více informací o našem omnibusu klikněte zde.

Aktuálně
Omnibusové výzkumy od FOCUSU

30.11.2016 | Výsledky snadno, levně a rychle!

celý článek

Hledáme spolehlivé tazatele pro dlouhodobou spolupráci

2.11.2016 | FOCUS ke své práci potřebuje spolehlivé a pracovité lidi, protože bez nich by nemohl nabízet svým klientům služby a výzkumy v té nejlepší kvalitě.

celý článek

Hledáme operátory naše call centrum v Brně

1.11.2016 | Pro posílení našeho týmu operátorů našeho call centra v Brně hledáme operátory. Naše call centru provádí pouze výzkum trhu a veřejného mínění. Neprovádíme žádný prodej služeb nebo zboží!

celý článek

Čechům vadí dvojí kvalita potravin v Evropě, ukázal průzkum. Nevěří těm z Polska, Číny a Německa

15.10.2016 | Podle nového průzkumu Státní zemědělské a potravinářské inspekce považuje více než čtvrtina dotazovaných různou kvalitu potravin v Evropě za manipulaci. Skutečný důvod podle spotřebitelů spočívá v tom, že výrobci šetří na dražších surovinách. Mezi nejvíce falšované potraviny podle spotřebitelů patří zejména uzeniny, marmelády či lihoviny. Podle ministra zemědělství je důležitá edukace zákazníka a jeho zpětná vazba obchodníkovi.

celý článek

© FOCUS Marketing & Social Research, 2015
vytvořilo Anything Studio